onsdag 2 mars 2011

Letar lokal i Malmö

Just nu spanar jag runt efter en bra lokal att spela kvällsföreställningar för allmänheten i Malmö. Vore roligt att få till ett par föreställningar i april, många har tjatat om det, jag har bara varit för upptagen av jobbet på förskolan och andra projekt för att haft riktigt med tid att ta tag i det. Men nu snart, jag lovar!

Funderar också en hel del på begreppet könsidentitet då jag ofta hört av pedagoger att det är mycket viktigt för barns könsidentitet att få veta om det är pojke eller flicka... jag slog upp på på wikipedia och fick det här resultatet:
Könsidentitet är en persons självdefinierade kön, en persons subjektiva upplevelse av att tillhöra ett visst kön. Könsidentiteten är inte nödvändigtvis baserat på biologiska fakta, oavsett om de är objektiva eller antagna, inte heller är den kopplad till personens sexuella läggning. De möjliga könsidentiteterna en person kan ha kan anses va manlig, kvinnlig, både manlig och kvinnlig, mittemellan ("tredje kön") eller varken manlig eller kvinnlig.

Fler definitioner på begreppet könsidentitet finns helt klart att utforska även om detta stöder min åsikt om att vi pedagoger varken har rätt eller kan definiera ett barnen i vår verksamhet, deras könsidentitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar