tisdag 30 augusti 2011

Tankar efter Stockholm Pride

Jag brukar inte vara nervös, men innan första föreställningen på Stockholm Pride var jag det. Ganska mycket. Men det gick bra! Och jag vill tacka alla ni som hört av sig till mig på olika sätt, ni som tog tag i mig efter föreställningen eller ute på gatan, ni som skrivit till mig och du som haffade mig på tunnelbanan i Liljeholmen. All respons jag fått har gett mig väldigt mycket. Tack all publik som var och tittade på föreställningarna.

Innan föreställningen jag spelade på café Klara scenen påpekade ljudteknikern lite fint till mig när vi skulle koppla in min dator "- I ljudvärlden där fungerar det inte med hane hane och hona hona, där måste vi ha en hona och en hane för att då ljud i lådan" (Kontakterna brukar kallas hona och hane när en kopplar ljud, kontakten som det är hål i kallas förstås för hona och den med piggar för hane...)
Jag svarade att det går ju också bra att byta namn på kontakterna till något mindre heteronormativt. Till detta inlägg hade ljudteknikern inget att svara.

Nu blåser det kallt i Malmö, det känns som att sommaren, semestern och Pride är förbi för länge sen. Höstterminen har börjat. Min hösttermin kommer att bestå av ett ca 8v långt genusprojekt på en förskola! Det känns roligt och spännande.

Och "Queer i förskolan" har några datum inbokade. Här näst är 15 september i Lund, jag och Alexander Alvina Chamberland arrangerar "Queera teaterdagar" tillsammans med ABF i Lund. I ABF Lunds nya lokal på Bangatan 10 spelar Alexander Alvina sin föreställning "In burning - In bashing back - In blooming" 14e september och jag "Queer i förskolan" den 15e kl 19:30.
Senare i höst blir det perspektivdagar på Malmö högskola och Förskolemässa, se datum och tider nedan.

Hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar